If U Like This Blog..HIT THE 'LIKE' BUTTON!!!

BOLEH SAYA BANTU?

Nama
Emel
No Telefon yang boleh dihubungi
Pernahkah anda mendengar mengenai Herbalife sebelum ini? Ya
Tidak
Boleh saya bantu untuk NAIK BERAT BADAN
TURUN BERAT BADAN
TAMBAH TENAGA
PERBAIKI TAHAP KESIHATAN
PERBAIKI MASALAH KULIT
PROGRAM SARAPAN SIHAT
JANA PENDAPATAN TAMBAHAN
Sebarang maklumat tambahan/ pertanyaan

Put a website form like this on your site.

Monday, December 2, 2013

Aloe Vera vs Herbal Aloe Concentrate

Bismillah..

Sebelum saya berkongsi mengenai topik best ni..saya nak tanya beberapa soalan kepada anda, boleh??


PERNAH DENGAR NAMA ALOE VERA? 
(Ya/ Tidak)

ADAKAH ANDA TAHU MANFAAT ALOE VERA?
(Ya/ Tidak)

ADAKAH ANDA PERNAH MENGGUNAKAN ALOE VERA SEBELUM INI?
(Ya/ Tidak)

Ok done!

Harini saya ingin berkongsi mengenai aloe vera, Apakah itu aloe vera? Apakah manfaatnya kepada kita? Mengapakah kita perlukan aloe vera? Mengapa aloe vera Herbalife?

APAKAH ITU ALOE VERA?


Lidah Buaya (Aloe Vera), juga dikenali sebagai Cape Aloe, dari keluarga lily dan berair, dan ia kelihatan seperti pokok Kaktus. Rahsia keajaibannya terletak pada kepekatan tinggi nutrien dan bahan-bahan penting  termasuk air, vitamin (A, B, C, dan E), lebih daripada 20 mineral, asid lemak, asid Salicylic (Bahan berhablur putih dengan selepas rasanya pahit; digunakan sebagai racun kulat atau dalam membuat aspirin atau pewarna atau minyak wangi), Lignin (Satu polimer yang kompleks; pembentukan utam kayu selain karbohidrat; mengikat gentian selulosa untuk mengeras dan menguatkan dinding sel tumbuhan), Saponin dan Asid Amino.

Lidah buaya ini sering dikait sebagai penggunaan dalam ubat-ubatan. Pokok Lidah buaya (aloe vera) telah dijadikan Allah s.w.t. untuk memerangkap air dan menyimpannya di dalam "tangki" yang besar yang terdapat pada daunnya yang keras dengan kulit yang tebal. Air yang terkumpul diubah kepada bentuk jeli. Jeli inilah yang memberi khasiat pengubatan untuk kegunaan manusia.

APAKAH MANFAAT ALOE VERA?

Ramai orang masih beranggapan lidah buaya hanya sekadar untuk memelihara kulit dari kesan pembakaran matahari, ada yang beranggapan khasiatnya sebagai untuk kecantikan rambut, dan ada juga beranggapan ia hanya pokok hiasan di halaman rumah atau taman. Padahal, aloe vera sangat berfaedah untuk kegunaan luaran mahupun dalaman.

Kajian menunjukkan bahawa Lidah buaya berkesan merawat pelbagai penyakit seperti untuk merawat gigitan serangga, luka, jerawat, sinaran matahari, ruam, parut, cela, kudis, eczema, dan jangkitan kulit lain. Ia juga boleh diambil secara dalaman untuk merawat tekanan darah, menuetralkan gula dalam darah, kerosakan tisu dalaman, paras gula dalam darah tinggi, artritis, ulser, sembelit, kurang selera makan, sistem penghadaman dan masalah usus, buasir dan cirit-birit. Lidah buaya juga sangat baik untuk membantu dalam proses mengurangkan berat badan dan meningkatkan sistem imun.

Sekarang, anda telah mengetahui manfaat aloe vera yang diciptakan Allah dengan penuh kebaikan dan manfaat kepada kita. Seterusnya, saya ingin berkongsi mengenai kebaikan Herbal Aloe Concentrate Herbalife, dan mengapa kita perlukannya?


MENGAPA HERBAL ALOE CONCENTRATE?

Secara scientifiknya, Herbal Aloe Concentrate dirumus khas untuk memberi segala manfaat di atas kepada manusia. Ia juga dikenalli sebagai "syampu usus", yang mana kekuatannya dapat membersihkan usus daripada lemak-lemak tepu yang melekat di dalam villi usus dan mencegah masalah penghadaman dan penyakit berkaitan dan berpunca daripada usus. Ia sangat bagus sebagai proses detoksifikasi tubuh badan dan membantu menyerap nutrient makanan ke dalam usus. Antara kebaikan Aloevera Herbalife yang dapat dirumuskan ialah :
  1. Melegakan perut
  2. Meningkatkan penghadaman
  3. Meningkatkan kadar penyerapan nutrient ke dalam usus
  4. Anti oxida semula jadi untuk ketahanan badan
  5. Merawat masalah kulit, jerawat, eczema, allergy
  6. Membantu masalah sembelit
  7. Mempercepat proses penurunan berat badan
  8. Mengurangkan pedih ulu hati dan gastrik
  9. Mengurangkan rasa sakit ketika haid (wanita)
  10. Membantu mempercepat proses penaikan berat badan
**Bagi mereka yang rasa sukar untuk menurunkan berat badan, atau menaikkan berat badan, Aloe vera adalah makanan kedua terpenting selain shake kerana jika ia berfungsi untuk mencuci usus bagi membantu penyerapan nutrient sebanyak 40% ke dalam usus bagi mempercepat penurunan/penaikkan berat badan. InsyaAllah...anda pasti akan merasa kehebatannya.

Sebagai kesimpulan, perlu diingat bahawa Herbalife bukan menjamin yang anda akan mendapat hasil yang diingini, tetapi logik akal jika kita makan makanan yang sihat setiap hari, sel badan kita akan bertukar menjadi sihat, organ sihat, sistem badan sihat..dan, insyaAllah anda akan mendapat tubuh badan yang sihat.

Sebarang maklumat, sila hubungi :

HANISA 
013- 255 8910
(Call/SMS)
sms NAMA dan MASALAH

Sekian,


No comments:

Post a Comment