If U Like This Blog..HIT THE 'LIKE' BUTTON!!!

BOLEH SAYA BANTU?

Nama
Emel
No Telefon yang boleh dihubungi
Pernahkah anda mendengar mengenai Herbalife sebelum ini? Ya
Tidak
Boleh saya bantu untuk NAIK BERAT BADAN
TURUN BERAT BADAN
TAMBAH TENAGA
PERBAIKI TAHAP KESIHATAN
PERBAIKI MASALAH KULIT
PROGRAM SARAPAN SIHAT
JANA PENDAPATAN TAMBAHAN
Sebarang maklumat tambahan/ pertanyaan

Put a website form like this on your site.

Thursday, January 16, 2014

Hilangkan Kesan Parut di Wajah dengan MASK HERBALIFE

Bismillah...Assalamualaikum...Selamat Pagi!

Hari ini saya akan berkongsi bagaimana untuk mendapatkan kulit yang bersih, licin dan glowing! Mesti ramai teruja nak bacakan?? Dan…kepada kaum Adam, take note k! Korang pun perlu menjaga kecantikan kulit wajah, bukan hanya kecantikan ini disandarkan pada golongan Hawa sahaja.

Kebiasaanya, bermula dari seawal melangkah ke alam remaja sehinggalah dewasa, kita akan dilanda dengan pelbagai masalah jerawat, whitehead, blackhead dan juga masalah jeragat bila mencecah usia 30-an. Ini merupakan masalah-masalah kompilasi kulit yang perlu dititik beratkan. Pernah saya lihat seorang gadis yang berwajah cerah, tapi sayangnya kelihatan blackhead menceracak di bahagian hidungnya. Ada juga whitehead yang bertempek di bawah dagu. Jerawat tak usah dikiralah. Sudah menjadi satu trend bagi golongan remaja dan ke atas. Kalau takde jerawat, rasa macam tak besar lagi je. Hehe. 

Saya pun juga macam tu, malah lagi teruk sebab dilanda oleh jerawat yang begitu banyak dan membengkak. Masa tu..Ya Allah! Tuhan saja yang tahu betapa malunya saya bila ada yang mengatakan muka saya macam peta, hangus. Abang-abang sampai suruh saya cuci muka dengan berus kuali untuk menghilangkan jerawat di wajah. Mak saya telah berhabis ribuan ringgit semata-mata tak mahu muka anaknya ini menjadi lagi teruk dan terus-terusan diejek orang. Dan..turut ada beberapa cikgu juga cuba menyarankan beberapa tips kepada saya untuk mendapatkan kulit yang normal. Terima kasih semua!

Malangnya, keadaan saya sama sahaja. Masih berjerawat sehinggalah saya dipertemukan dengan nutrisi Herbalife sewaktu menuntut di UiTM. Alhamdulillah…masalah kulit semakin hari semakin improve dengan penggunaan inner dan outer nutrition Herbalife. Dan kini, kulit saya hanya tinggal beberapa jerawat dan kesan parut. Nak tengok??
BEFORE AND AFTER

NOW

Sebenarnya banyak perkara yang saya ingin kongsikan di topik ini. Cuma khuatir readers bosan sebab panjang sangat tips nanti, jadi saya boleh suggestkan beberapa produk yang wajib anda pakai untuk mendapat kulit wajah yang licin dan cantik. Seterusnya saya akan kongsikan di lain entri. Ok?

Kali ini saya akan cerita mengenai Herbalife Nutritional Masks. Ia merupakan produk luaran Herbalife yang sangat popular dalam fungsi menghilangkan jerawat dan kesan parut. Ia terbahagi kepada dua, iaitu Multivitamin Clarifying Mask dan Multivitamin Moisture Mask.

Clarifying Mask
Mask ini diperbuat daripada tanah liat. Ianya amat sesuai bagi kulit yang berminyak dan berjerawat. Antara fungisnya ialah :
  • Mengurang minyak berlebihan pada kulit wajah
  • Mengecut jerawat
  • Menyerap kesan kotoran yang menjadi penyebab kulit kusam
  • Menghilang blackhead, whitehead dan sel-sel mati
  • Memperbaiki tekstur kulit, ton dan keteganan
  • Melicin kulit dan menjadikan kulit lebih bersih, licin dan glowing
(p/s: Bagi mereka yang mempunyai masalah jerawat amat digalakkan untuk menggunakan Mask ini bersama Soothing Gel Herbalife bagi kesan yang lebih effektif)

Moisture Mask
Mask jenis ini sesuai untuk kulit wajah yang hanya tinggal kesan parut dan kulit normal.
  • Mengelak kulit dari menjadi kering
  • Memperbaiki tekstur kulit
  • Mengelakkan kulit mengelupas
  • Menghilang blackhead, whitehead dan sel-sel mati
  • Melembab dan membersih kulit
  • Melicin kulit dan menjadikan kulit lebih bersih, licin dan glowing





Antara kelebihan masks Herbalife ialah:
  • Boleh bergerak (cth: bercakap) ketika menggunakannya. Muka takkan berkedut seribu! hehe
  • Hanya nutrisi, tiada bahan kimia dan racun
  • Kulit akan lebih kelihatan shining jika rajin!
CARA PENGGUNAAN:
  1. Cuci muka terlebih dahulu
  2. Lap muka dan sapukan mask
  3. Penggunaan mask dalam 1 - 2 jam
  4. Boleh dicampur bersama soothing gel untuk mendapatkan kulit yang lebih halus
Mask Herbalife memang terbaik! Tengok ni. Saya follow up customer siap pakai mask Herbalife lagi. hehe. Jangan risau, no kedut-kedut ok=)

Penggunaan yang konsisten akan menjadikan kulit kelihatan bersih, licin fresh dan glowing! Cubalah kerana kami telah cuba dan inilah kesannya :
Ini gambar mentor saya untuk penjagaan kulit muka. K. Afeeqa=)

Jika berminat untuk mencantikkan kulit?? PM saya segera!

NEED a COACH??
am YOUR COACH!
HANISA
013 255 8910
(Call/SMS)

5 comments: