If U Like This Blog..HIT THE 'LIKE' BUTTON!!!

BOLEH SAYA BANTU?

Nama
Emel
No Telefon yang boleh dihubungi
Pernahkah anda mendengar mengenai Herbalife sebelum ini? Ya
Tidak
Boleh saya bantu untuk NAIK BERAT BADAN
TURUN BERAT BADAN
TAMBAH TENAGA
PERBAIKI TAHAP KESIHATAN
PERBAIKI MASALAH KULIT
PROGRAM SARAPAN SIHAT
JANA PENDAPATAN TAMBAHAN
Sebarang maklumat tambahan/ pertanyaan

Put a website form like this on your site.

Tuesday, October 29, 2013

Mengembara di Bangkok

Bismillah..

Hari ni aku just nak share je tentang kembaranya aku di bumi Allah, Bangkok Thailand. Al-kisahnya berbunyi begini.. sebenarnya, aku dan junior@downline Ika Balqis telah missflight semasa di LCCT. Salah sendiri kerana cuai, sama-sama cuai. Masa tu.. kami dah rasa bad mood dah. Rasa nak patah balik je, buat DMO di Malaysia, tak payah pergi leadership training di AWT School. Alhamdulillah..info-info k. Nadia di Facebook telah membuatkan aku dan juniorku tak jadi untuk nak give up, tapi teruskan melangkah ke Bangkok dengan membeli tiket penerbangan yang baru. Kami bertolak dari Malaysia pada pukul 1.45 petang. 

Masuk-masuk je flight, aku ternampak beg Gucci Herbalife bersangkut di bahu seorang lelaki Cina. Dengan selambanya, aku terus sapa dia, “Herbalife?” “Yes, Herbalife”, lelaki Cina t uterus tersenyum. Then, aku Tanya lagi “AWT School?”. Dia cakap’ “Yes”. “Ok. Nanti kita pergi sama-sama k” dengan senyuman yang melebar, aku sedekah kat lelaki tu.  "Ok. tunggu masa keluar nanti k". Then, sampai je Bangkok, kami naik teksi bertiga terus ke Impact Arena Challenger, tempat training berlangsung. Borak punya borak, rupanya lelaki Cina tuh GET Team dalam Herbalife!! Mak ai! Aku dah borak macam kawan-kawan je dengan dia. Sempat juga kami berkongsi ilmu sementara nak sampai di Impact tuh.

Sampai je Impact, terus..tak sempat nak cari team sendiri.. terus kami duduk di hall tengah, pasang headphone untuk berlajar dari leaders dalam Herbalife. Alhamdulillah..dapat juga berlajar hari tu. Habis training hari tu, aku, junior & Lisa (sideline) check in di MT-Room Condo, dekat-dekat dengan Impact juga. MT-Room ni murah beb! Senang juga, ada makanan halal lagi. Bilik pun ok, luas.. boleh muat satu pasukan futsal. Hahaha

Malam tu.. kami kepingin bangat mahu makan Tom Yam Kung dan pulut mangga, makanan terkenal di Thailand ni. Lepas jamak Maghrib dan Isyak, kami pun bergegas keluar untuk melawat Bandar Bangkok, beli souvenir dan makan tom yam! Sebelum tu, kami sempat lagi ke stesen keretapi untuk beli tiket balik Lisa ke Malaysia. Sampainya kami di Memorial Bridge, hujan turun dengan selebat-lebatnya. Mak aii!! Baju kami lencun sakan, tudung basah kuyup. Habis semua cun melecun kami. =(

Disebabkan hujan yang lebat tuh, kami pun berlari sejauh 2km untuk mencari teksi. Cari punya cari, teksi pulak tak nak berhenti. At last, kami naik “Tut Tut”. Habis RM90 kami malam tu hanya untuk membayar teksi je. But, itsokay. Pengalaman. Pengalaman yang paling best yang tak kan kami lupakan malam tu even tak dapat makan tom yam dan pulut mangga. Sooo sad!

Next day, Kami ke tempat training seperti biasa untuk menuntut ilmu, tambah kekuatan untuk menjadi leader dalam Herbalife. Kami sempat berkongsi ilmu dengan foreign distributors, ada dari India, Korea, Jepun, Cina, Indonesia dan dll. Mereka semua sangat terror dalam herbalife, posisi pun bukan calang-calang. Tengok biasa-biasa je..tapi Tag GET Team, MILL Team. Perghhh!! Ada yang tak sempat kurus pun dah jadi Mill Team. Tak ke power di situ. Kami banyak berlajar dari mereka, bagaimana nak handle organisasi, downline, customers dan jadi leader yang hebat macam mereka.

Alhamdulillah…perjalanan selama 3 hari 3 malam di Bangkok sangat memberi manfaat kepada kami. Aku pun banyak sangat berlajar, segala persoalan-persoalan yang aku pernah utarakan dalam diri pun dah terjawab di AWT School. Walaupun banyak dugaan terpaksa kutempuh sebelum berangkak ke Bnagkok, namun semangat untuk pergi menimba ilmu takkan pudar dalam diriku. Kan Rasulullah pernah berkata; “tuntutlah ilmu walau ke negeri Cina”. Alhamdulillah..sekarang ni aku sudah menuntut ilmu sehingga ke Negara Thailand, SIngapura, Macau dan Hong Kong. InsyaAllah..tahun depan pun akan ku bersiap sedia untuk pergi ke Korea dan Bali!!!! untuk menambah ilmu di sana. 

NEED A COACH.?
I AM YOUR COAH

HANISA 013 255 8910

No comments:

Post a Comment