If U Like This Blog..HIT THE 'LIKE' BUTTON!!!

BOLEH SAYA BANTU?

Nama
Emel
No Telefon yang boleh dihubungi
Pernahkah anda mendengar mengenai Herbalife sebelum ini? Ya
Tidak
Boleh saya bantu untuk NAIK BERAT BADAN
TURUN BERAT BADAN
TAMBAH TENAGA
PERBAIKI TAHAP KESIHATAN
PERBAIKI MASALAH KULIT
PROGRAM SARAPAN SIHAT
JANA PENDAPATAN TAMBAHAN
Sebarang maklumat tambahan/ pertanyaan

Put a website form like this on your site.

Wednesday, October 16, 2013

Weekend Story!

Bismillah....

Harini aku just nak share to you guys about last weekend story. It's totally awsome! Haha
Jumaat tu.. balik kerja, aku terus shoot ke Shah Alam. Disebabkan hal-hal yang ramai balik kampung sebab nak beraya Haji, aku pun terpaksa menghadapi jam yang teramat sehingga sampai je Center dah nak masuk Isyak. Kelam kabut aku solat Maghrib sampai-sampai je Center malam tu. Sooosaadd!


Malam tu, kami ada HOM! Pukul 9 malam HOM (Herbalife Opportunity Meeting) pun start. Aku bawa 2 orang guests masa tu. Actually, tak ada pun sebenarnya.. tapi, kemahuan aku nak sanagat bawa orang lihat peluang untuk ubah hidup, akhirnya tercapai juga malam tu. Guests aku ni adik beradik; Zaza dan K.Azie. Both perlu untuk lose weight. Alhamdulillah..even dorang sampai lambat sket, tapi still dorang nampak value Herbalife bila setiap dari yang hadir malam tu share testimoni masing-masing. Alhamdulillah...mereka berdua dah excited sangat untuk ambil program Lose Weight..dan aku pun dah tersangat excited nak coach dorang. Yeayyy!!

After HOM, kami ada buat aktiviti membuat "Dream Board". Semua semangat giler buat dream board ni sampai tak sedar hari dah larut malam. Bila dah buat dream board ni, baru aku nampak dengan jelas apa yang aku impikan dalam hidup ni. Banyak! Tapi akan ku tunaikan langkah demi langkah samapailah aku jumpa impian yang sebenar. Tapi yang penting, ianya tak terjejas dari impian yang satu iaitu mencari redha Ilahi. InsyaAllah... Masa tu, semua orang share dari hari ke hati. Ada yang nak cantik, ada yang nak kahwin, ada yang nak pergi Umrah & Haji, ada yang nak beli kereta..macam-macam lah. Bila semua share, baru aku nampak dengan jelas impian mereka semua. Yang pasti, aku dah nampak impian downline aku sendiri. InsyaAllah..semoga impian Izzatul & Harizz untuk berkahwin awal dapat dicapai jugak. Amiin...

Ok. done Jumaat!


Esok pulak! Kami ada Freshman Class yang memang totally awsome! Sebabnya kenapa? Sebab terlalu banyak ilmu bermanfaat yang aku dapat di sana. Start-start je dengar sharing dari Guest Speaker, Cikgu Azim. Best sangat! Beliau selalu ingatkan kami yang "kita ni Little Mark Huges" menyebarkan misi nutrisi untuk bantu masyarakat di luar sana dari sudut kesihatan & kewangan. Alhamdulillah..pembukaan yang jelas tentang tujuan kami, bukan sekadar mencapai apa yang kami inginkan, tetapi membantu orang lain juga mencapai apa yang mereka impikan dalam hidup. Apa yang menarik dan tertarik pasal CIkgu Azim ni adalh beliau ni sudah 5 kali qualified FREE Vacation dari Herbalife! Dan selalu buat high volume. Perghh! Memang terbakaw la eden gamaknye! =)


Sharing ke-2 tentang Wellness Evaluation daripada WT Ain, my best friend! Ok ni pun best dan sesuai sangat untuk orang baru,..tentang macam mana ingin sampaikan kepentingan dan peluang kesihatan kepada umum dengan lebih effektif lagi. Sharing ke-3 daripada Dr Kamarul yang sudah Lost 50kg mengenai Nutrition Club. Memang step by step dan focus pembelajaran tentang NC kalini. Macam sudah tak sabar-sabar nak buka NC after grad nanti je. HeHe. After that, kami ada DMO practical training di luar NC. Puhhh!! Best sangat! Even tak menang pun, aku tetap puas hati dengan semangat teamwork yang ada pada team kami. Disebabkan team kami ramai yang baru, kami berlajar banyak perkara. Kami berlajar start dari bawah lagi. Macam mana nak cakap, nak scan orang, nak promote dan close. haha Best kowt!. Rugilah tak attend! huhuhu

Puhh! Settle Sabtu!


Ok. ni hari Ahad pula. Kami ada STS GenH Herbalife di K Club Taman Melawati! Generation Herbalife gathering, only below 30 years old and most of them are Students! Tu best sebab momentum orang muda mudi ni memang luar biasa hebatnya. Masa tu Guest Speaker; Betha..leader dari Indonesia. MasyaAllah..power kot orang Herbalife dari Indon ni. Jadi GET Team dalam 5 bulan je. InstyAllah..aku pun akan menjadi seperti mereka juga. Amiin..ONE OF GENH SHAH ALAM LEADERS...

Ok. habis dah cerita weekend lepas. Nanti aku share pasal Raya Haji pulak k.

Wassalam...


NEED a COACH
I am YOUR COACH
013 255 8910

No comments:

Post a Comment